Μια ανθολογία από τα τέσσερα κείμενα του λόγου του Θεού σχετικά με τα «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης» (Μέρος Δεύτερο)
12. Αυτό που πρέπει να επιτευχθεί κυρίως από το έργο της κατάκτησης είναι να σταματήσει η σάρκα του ανθρώπου να είναι αντιδραστική, δηλαδή, το μυαλό του ανθρώπου να αποκτήσει μια νέα κατανόηση για τον Θεό, η καρδιά του να υπακούει ολότελα στον Θεό και ο ίδιος να είναι αποφασισμένος να υπάρχει για τον Θεό. Το πώς αλλάζει η ιδιοσυγκρασία ή η σάρκα ενός ατόμου, δεν καθορίζει το αν έχει κατακτηθεί. Αντιθέτως, έχεις κατακτηθεί από τον Θεό όταν αλλάζουν ο τρόπος σκέψης, η συνείδηση και η λογική σου, δηλαδή, όταν αλλάζει ολόκληρη η πνευματική σου στάση. Όταν έχεις την αποφασιστικότητα να υπακούς και έχεις υιοθετήσει μια νέα νοοτροπία, όταν δεν εισάγεις πλέον καμία από τις αντιλήψεις ή τις προθέσεις σου στα λόγια και το έργο του Θεού, και όταν το μυαλό σου μπορεί να σκεφτεί κανονικά, δηλαδή, όταν μπορείς να υπερβάλλεις εαυτόν για τον Θεό, με όλη σου την καρδιά, τότε θα ανήκεις σ' αυτό το είδος ανθρώπου που έχει κατακτηθεί πλήρως.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (3)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
13. Στον κόσμο της θρησκείας, πολλοί άνθρωποι υποφέρουν σημαντικά σε όλη τους τη ζωή, καθυποτάσσουν το σώμα τους ή κουβαλάνε τον σταυρό τους, υποφέρονται και υπομένοντας ακόμα και μέχρι την τελευταία τους πνοή! Κάποιοι εξακολουθούν να νηστεύουν μέχρι το πρωί του θανάτου τους. Σε όλη τη ζωή τους στερούνται το καλό φαγητό και τα ωραία ρούχα, δίνοντας έμφαση μόνο στον πόνο. Έχουν την ικανότητα να καθυποτάσσουν το σώμα τους και να απαρνούνται τη σάρκα τους. Το πνεύμα της υπομονής που δείχνουν απέναντι στον πόνο είναι αξιοθαύμαστο. Όμως, δεν έχει αντιμετωπιστεί καθόλου ο τρόπος σκέψης, οι αντιλήψεις, η πνευματική στάση και, μάλιστα, η παλιά φύση τους. Δεν καταλαβαίνουν πραγματικά τον εαυτό τους. Η πνευματική εικόνα που έχουν για τον Θεό είναι η παραδοσιακή, αυτή ενός αφηρημένου, αόριστου Θεού. Η αποφασιστικότητα τους να υποφέρουν για τον Θεό προέρχεται από τον ζήλο και τη θετική φύση τους. Παρόλο που πιστεύουν στον Θεό, ούτε Τον κατανοούν ούτε γνωρίζουν το θέλημά Του. Μόνο εργάζονται και υποφέρουν στα τυφλά για Εκείνον. Θεωρούν πως είναι εντελώς ανάξιο λόγου να είναι επιλεκτικοί και δεν νοιάζονται ούτε στο ελάχιστο για να βρουν τρόπο να εξασφαλίσουν ότι η υπηρεσία που παρέχουν εκπληρώνει πραγματικά το θέλημα του Θεού. Ακόμα λιγότερο γνωρίζουν πώς να φτάσουν στην κατανόηση του Θεού. Ο Θεός που υπηρετούν δεν είναι ο Θεός στην αρχική Του εικόνα, παρά ένας Θεός που έχουν επινοήσει οι ίδιοι, ένας Θεός για τον οποίον έχουν ακούσει ή ένας θρυλικός Θεός που βρίσκεται στις γραφές. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούν τη ζωηρή φαντασία τους και την θεοσεβούμενη καρδιά τους για να υποφέρουν για χάρη του Θεού και να αναλάβουν το έργο που θέλει να κάνει ο Θεός. Η υπηρεσία που παρέχουν είναι υπερβολικά ανακριβής, σε σημείο που ουσιαστικά κανείς να μην υπηρετεί πραγματικά τον Θεό, με τρόπο που να εκπληρώνει το θέλημά Του. Ανεξαρτήτως του πόσο διατεθειμένοι είναι να υποφέρουν, η αρχική τους προοπτική για την υπηρεσία που παρέχουν και η πνευματική τους εικόνα για τον Θεό παραμένουν αμετάβλητες, επειδή δεν έχουν περάσει από την κρίση και την παίδευση του Θεού, από τον εξευγενισμό και την τελείωσή Του, κι επειδή κανένας δεν τους έχει οδηγήσει με την αλήθεια. Ακόμα κι αν πιστεύουν στον Ιησού τον Σωτήρα, κανένας τους δεν έχει δει ποτέ τον Σωτήρα. Τον γνωρίζουν μόνο μέσα από θρύλους και διαδόσεις. Συνεπώς, η υπηρεσία που παρέχουν δεν αξίζει περισσότερο από το να υπηρετείς στην τύχη, με τα μάτια κλειστά, σαν ένας τυφλός που υπηρετεί τον ίδιο του τον πατέρα. Τι μπορεί να επιτευχθεί, τελικά, μέσα από αυτού του είδους την υπηρεσία; Και ποιος θα την ενέκρινε; Από την αρχή μέχρι το τέλος, η υπηρεσία που παρέχουν δεν αλλάζει ποτέ καθόλου. Λαμβάνουν μόνο μαθήματα που προέρχονται από τον άνθρωπο και βασίζουν την υπηρεσία τους στη φυσική υπόστασή τους και σ' αυτά που αρέσουν στους ίδιους. Τι καρπούς θα μπορούσε αυτό να δρέψει; Ούτε καν ο Πέτρος, ο οποίος είδε τον Ιησού, δεν ήξερε πώς να υπηρετήσει, με τρόπο που να εκπληρώνει το θέλημα του Θεού. Μόνο στο τέλος, στα βαθιά του γεράματα, άρχισε να καταλαβαίνει. Τι λέει αυτό για εκείνους τους τυφλούς που δεν έχουν βιώσει καμία αντιμετώπιση ή κανένα κλάδεμα και δεν έχουν κανέναν να τους καθοδηγεί; Μεγάλο μέρος της υπηρεσίας που προσφέρετε σήμερα δεν μοιάζει μ' εκείνη αυτών των τυφλών ανθρώπων; Όλοι εκείνοι που δεν έχουν λάβει την κρίση, που δεν έχουν δεχθεί κλάδεμα και αντιμετώπιση και δεν έχουν αλλάξει, δεν είναι οι ημιτελώς κατακτημένοι; Σε τι χρησιμεύουν αυτού τους είδους οι άνθρωποι; Αν ο τρόπος σκέψης, η κατανόησή σου για τη ζωή και η κατανόησή σου για τον Θεό δεν δείχνουν καμία αλλαγή και κανένα αποτέλεσμα, ούτε έστω και λίγο αληθινό κέρδος, δεν πετυχαίνεις ποτέ κάτι αξιόλογο στην υπηρεσία σου ! Χωρίς όραμα και χωρίς νέα κατανόηση για το έργο του Θεού, δεν μπορείς να είσαι ένα κατακτημένο άτομο. Ο τρόπος που ακολουθείς τον Θεό θα είναι, τότε, σαν εκείνων που υποφέρουν και νηστεύουν, θα έχει μηδαμινή αξία! Ακριβώς επειδή υπάρχει ελάχιστη μαρτυρία σ' ό,τι κάνουν λέω ότι η υπηρεσία τους είναι ανώφελη! Αυτοί οι άνθρωποι υποφέρουν καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής τους, περνάνε χρόνο στη φυλακή και, κάθε ώρα και στιγμή, υπομένουν, δίνουν έμφαση στην αγάπη και την καλοσύνη και κουβαλάνε τον σταυρό τους. Αντιμετωπίζουν τη συκοφάντηση και την απόρριψη του κόσμου και βιώνουν κάθε είδους ταλαιπωρία. Υπακούν μέχρι τέλους, όμως εξακολουθούν να μην έχουν κατακτηθεί και να μην μπορούν να προσφέρουν καμία μαρτυρία περί κατάκτησης. Ο βαθμός στον οποίον έχουν υποφέρει δεν είναι αμελητέος, όμως μέσα τους δεν γνωρίζουν καθόλου τον Θεό. Δεν έχουν αντιμετωπιστεί καθόλου ο παλιός τρόπος σκέψης τους, οι παλιές αντιλήψεις, οι θρησκευτικές πρακτικές, η κατασκευασμένη από τον άνθρωπο κατανόηση και οι ανθρώπινες ιδέες τους. Δεν υπάρχει καμία νέα κατανόηση μέσα τους. Ούτε ελάχιστη από την κατανόησή τους για τον Θεό δεν είναι αληθής ή ακριβής. Έχουν παρανοήσει το θέλημα του Θεού. Μπορούν να υπηρετήσουν έτσι τον Θεό; Όπως κι αν κατανόησες τον Θεό στο παρελθόν, ας υποθέσουμε ότι διατηρείς αυτήν την κατανόηση μέχρι σήμερα και συνεχίζεις να βασίζεις την κατανόησή σου για τον Θεό στις δικές σου αντιλήψεις και ιδέες, ασχέτως του τι κάνει ο Θεός. Δηλαδή, ας υποθέσουμε ότι δεν κατέχεις καμία νέα, αληθινή κατανόηση για τον Θεό και δεν καταφέρνεις να γνωρίσεις την αληθινή εικόνα και διάθεση του Θεού. Ας υποθέσουμε ότι η κατανόησή σου για τον Θεό εξακολουθεί να καθοδηγείται από έναν φεουδαρχικό, δεισιδαιμονικό τρόπο σκέψης και είναι ακόμα αποκύημα της ανθρώπινης φαντασίας και των ανθρώπινων αντιλήψεων. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε δεν έχεις κατακτηθεί. Ο λόγος που σου λέω όλα τα λόγια τώρα, είναι για να σου δώσω τη δυνατότητα να καταλάβεις και να χρησιμοποιήσεις αυτήν τη γνώση ως οδηγό για μια ακριβή και νέα κατανόηση. Ο σκοπός είναι, επίσης, να απαλλαχτείς από όλες εκείνες τις παλιές αντιλήψεις και την παλιά γνώση που κουβαλάς μέσα σου, ώστε να μπορέσεις να αποκτήσεις μια νέα κατανόηση. Αν πραγματικά τρως και πίνεις από τα λόγια Μου, τότε η κατανόησή σου θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Εφόσον διατηρείς μια υπάκουη καρδιά, καθώς τρως και πίνεις από τα λόγια του Θεού, η προοπτική σου θα ανθίσει. Εφόσον μπορείς να αποδέχεσαι την επαναλαμβανόμενη παίδευση, η παλιά σου νοοτροπία σταδιακά θα αλλάξει. Εφόσον η παλιά σου νοοτροπία αντικατασταθεί πλήρως με μια νέα, η άσκησή σου θα αλλάξει κι αυτή αναλόγως. Μ' αυτόν τον τρόπο, η υπηρεσία που παρέχεις θα γίνεται ολοένα πιο καίρια, ολοένα πιο ικανή να εκπληρώσει το θέλημα του Θεού. Αν μπορείς να αλλάξεις τη ζωή σου, την κατανόησή σου για τη ζωή, καθώς και τις πολλές αντιλήψεις που έχεις για τον Θεό, τότε, η φυσική υπόστασή σου σταδιακά θα ελαττωθεί. Αυτό και μόνο αυτό είναι το αποτέλεσμα μετά από την κατάκτηση του ανθρώπου από τον Θεό· αυτή είναι η αλλαγή που γίνει εμφανής στον άνθρωπο. Αν όταν πιστεύεις στον Θεό, το μόνο που ξέρεις είναι να καθυποτάσσεις το σώμα σου, να υπομένεις και να υποφέρεις, και δεν σου είναι ξεκάθαρο το αν αυτό που κάνεις είναι σωστό ή λάθος, πόσο μάλλον για ποιον το κάνεις, τότε, πώς μπορεί μια τέτοιου είδους άσκηση να οδηγήσει σε αλλαγή;
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (3)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
14. Θα πρέπει να καταλάβετε ότι αυτό που ζητάω από εσάς δεν είναι να έχετε το σώμα σας σε δεσμά ή να ελέγχετε το μυαλό σας και να το αποτρέπετε να κάνει αυθαίρετες σκέψεις. Αυτός δεν είναι ούτε ο στόχος του έργου ούτε το έργο που πρέπει να γίνει εδώ και τώρα. ... Πρέπει να κατανοήσετε το έργο του Θεού και να γνωρίζετε τη φύση σας, την ουσία και τον παλιό τρόπο ζωής σας. Ειδικότερα, πρέπει να γνωρίζετε αυτές τις παλιές, εσφαλμένες πρακτικές σας και τις ανθρώπινες πράξεις σας. Για να αλλάξετε, θα πρέπει να αρχίσετε αλλάζοντας τον τρόπο σκέψης σας. Πρώτα αντικαταστήστε τον παλιό τρόπο σκέψης με τον καινούργιο και αφήστε τον νέο τρόπο σκέψης να διέπει τα λόγια, τις ενέργειες και τη ζωή σας. Αυτό είναι το ζητούμενο για καθέναν από εσάς. Μην ασκείστε και μην ακολουθείτε τυφλά. Πρέπει να έχετε μια βάση κι έναν στόχο. Μη γελιέστε. Πρέπει να γνωρίζετε για ποιο πράγμα ακριβώς είναι η πίστη σας στον Θεό, τι πρέπει να κερδηθεί απ' αυτήν και σε τι θα πρέπει να εισέλθετε εδώ και τώρα. Είναι επιτακτικό να τα γνωρίζεις ολ' αυτά.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (3)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
15. Όταν αλλάξει η κατανόησή σου για τις πράξεις του Θεού, όταν έχεις μια νέα κατανόηση για την αλήθεια των όσων λέει ο Θεός, και όταν ανυψωθεί η εσωτερική σου κατανόηση, τότε η ζωή σου θα στραφεί προς το καλύτερο. Όλα όσα λένε και κάνουν τώρα οι άνθρωποι είναι πρακτικά. Αυτά δεν είναι δόγματα, παρά αυτά που οι άνθρωποι χρειάζονται για τη ζωή τους και αυτά που πρέπει να κατέχουν. Αυτή είναι η αλλαγή που συντελείται στον άνθρωπο κατά το έργο της κατάκτησης, η αλλαγή που πρέπει να δοκιμάσει ο άνθρωπος, και είναι το αποτέλεσμα της κατάκτησης του ανθρώπου. Όταν αλλάξεις τον τρόπο σκέψης σου, υιοθετήσεις μια νέα πνευματική στάση, ανατρέψεις τις αντιλήψεις, τις προθέσεις και τις περασμένες λογικές αιτιολογήσεις, όταν ξεφορτωθείς εκείνα τα βαθιά ριζωμένα στοιχεία από μέσα σου και αποκτήσεις μια νέα κατανόηση της πίστης στον Θεό, τότε οι μαρτυρίες που παρέχεις θα είναι ανυψωμένες και όλο σου το είναι θα έχει όντως αλλάξει. Όλα αυτά είναι τα πιο πρακτικά, τα πιο ρεαλιστικά και τα πιο θεμελιώδη ζητήματα· ζητήματα τα οποία ήταν δύσκολο να αγγίξουν στο παρελθόν οι άνθρωποι και με τα οποία δεν μπορούσαν να έρθουν σε επαφή. Αποτελούν το πραγματικό έργο του Πνεύματος.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (3)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
16. Κατά την ολοκλήρωση όλου του έργου της κατάκτησης, είναι επιτακτικό να έχετε όλοι σας καταλάβει ότι ο Θεός δεν είναι ο Θεός μόνο των Ισραηλιτών, αλλά ο Θεός όλης της δημιουργίας. Εκείνος δημιούργησε όλη την ανθρωπότητα, όχι μόνο τους Ισραηλίτες. Αν ισχυρίζεσαι ότι ο Θεός είναι ο Θεός μόνο των Ισραηλιτών ή ότι είναι αδύνατον ο Θεός να ενσαρκωθεί σε οποιοδήποτε έθνος εκτός του Ισραήλ, τότε δεν έχεις φτάσει ακόμα σε οποιοδήποτε επίπεδο κατανόησης, κατά την πορεία του έργου της κατάκτησης και δεν αναγνωρίζεις καθόλου ότι ο Θεός είναι ο Θεός σου. Το μόνο που αναγνωρίζεις είναι ότι ο Θεός μεταφέρθηκε από το Ισραήλ στην Κίνα και ότι αναγκαστικά είναι ο Θεός σου. Αν εξακολουθείς να βλέπεις έτσι τα πράγματα, τότε το έργο Μου σ' εσένα έχει αποβεί άκαρπο και δεν έχεις καταλάβει τίποτα απ' όσα έχω πει. Αν στο τέλος, γράψεις κι εσύ, όπως ο Ματθαίος, για το γενεαλογικό Μου δέντρο, αν Μου βρεις κατάλληλους προγόνους και σωστές ρίζες - όπως ότι ο Θεός έχει δύο γενεαλογικά δέντρα, ένα για κάθε ενσάρκωσή Του - αυτό δεν θα ήταν το μεγαλύτερο αστείο στον κόσμο; Σε μια τέτοια περίπτωση, εσύ, ο «καλοπροαίρετος άνθρωπος», ο οποίος Μου βρήκε ένα γενεαλογικό δέντρο, δεν θα είχες γίνει κάποιος που διαίρεσε τον Θεό; Μπορείς να σηκώσεις το βάρος αυτής της αμαρτίας; Μετά απ' όλο αυτό το έργο της κατάκτησης, αν εξακολουθείς να μην πιστεύεις ότι ο Θεός είναι ο Θεός όλης της δημιουργίας, αν εξακολουθείς να πιστεύεις ότι ο Θεός είναι ο Θεός μόνο των Ισραηλιτών, δεν είσαι κάποιος που ανοιχτά αντιστέκεται στον Θεό; Ο σκοπός της κατάκτησής σου σήμερα είναι να αναγνωρίσεις ότι ο Θεός είναι ο Θεός σου, και ο Θεός όλων των άλλων και, πάνω απ' όλα, ο Θεός όλων όσων Τον αγαπούν και ο Θεός όλης της δημιουργίας. Είναι ο Θεός των Ισραηλιτών και ο Θεός του λαού της Αιγύπτου. Είναι ο Θεός των Βρετανών και ο Θεός των Αμερικανών. Δεν είναι μόνο ο Θεός του Αδάμ και της Εύας, αλλά επίσης ο Θεός όλων των απογόνων του Αδάμ και της Εύας. Είναι ο Θεός των πάντων στους ουρανούς κι επί της γης.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (3)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
17. Η οικογένεια των Ισραηλιτών καθώς και οι οικογένειες όλων των εθνικών βρίσκονται στα χέρια του ενός Θεού. Εκτός από το ότι έκανε έργο στο Ισραήλ για πολλές χιλιάδες χρόνια και γεννήθηκε κάποτε στην Ιουδαία, σήμερα κατέβηκε στην Κίνα, στον τόπο όπου βρίσκεται κουλουριασμένος ο μεγάλος κόκκινος δράκοντας. Αν το γεγονός ότι γεννήθηκε στην Ιουδαία Τον καθιστά Βασιλέα των Ιουδαίων, το ότι σήμερα κατέβηκε ανάμεσά σας, δεν Τον καθιστά Θεό σας; Οδήγησε τους Ισραηλίτες και γεννήθηκε στην Ιουδαία, αλλά γεννήθηκε επίσης σε έναν τόπο εθνικών. Το έργο που πραγματοποιεί δεν είναι για όλη την ανθρωπότητα που Εκείνος δημιούργησε; Αγαπάει τους Ισραηλίτες εκατό φορές και απεχθάνεται τους εθνικούς χίλιες φορές; Δεν είναι αυτή η αντίληψή σας; Εσείς είστε που δεν αναγνωρίζετε τον Θεό, κι όχι ότι ο Θεός δεν ήταν ποτέ ο Θεός σας. Εσείς είστε που απορρίπτετε τον Θεό, κι όχι ότι ο Θεός δεν είναι πρόθυμος να είναι ο Θεός σας. Ποιος από τους δημιουργημένους δεν βρίσκεται στα χέρια του Παντοδύναμου; Κατά τη διαδικασία της κατάκτησής σας σήμερα, ο στόχος δεν είναι να αναγνωρίσετε ότι ο Θεός δεν είναι άλλος από τον Θεό σας; Αν εξακολουθείτε να θεωρείτε ότι ο Θεός είναι ο Θεός μόνο των Ισραηλιτών και εξακολουθείς να θεωρείς ότι ο οίκος του Δαβίδ στο Ισραήλ είναι ο τόπος γέννησης του Θεού, κι ότι κανένα άλλο έθνος, εκτός από το Ισραήλ, δεν έχει τα προσόντα να «παράγει» Θεό, κι ότι, ακόμα λιγότερο, καμία οικογένεια εθνικών δεν μπορεί να λάβει προσωπικά το έργο του Ιεχωβά, αν εξακολουθείς να σκέφτεσαι κατ' αυτόν τον τρόπο, τότε δεν είσαι μια επίμονη τροχοπέδη; Μην προσηλώνεσαι συνεχώς στο Ισραήλ. Ο Θεός είναι εδώ σήμερα, ανάμεσά σας. Μην κοιτάς ούτε προς τον ουρανό. Σταμάτα να μαραζώνεις για τον Θεό στον ουρανό! Ο Θεός έχει έρθει ανάμεσά σας, οπότε, πώς θα μπορούσε να είναι στον ουρανό; Δεν πιστεύεις στον Θεό εδώ και πολύ καιρό, όμως έχεις πολλές αντιλήψεις για Εκείνον, σε βαθμό που δεν τολμάς ούτε για ένα λεπτό να σκεφτείς ότι ο Θεός των Ισραηλιτών θα καταδεχόταν να σας τιμήσει με την παρουσία Του. Ακόμα λιγότερο τολμάτε να σκεφτείτε το πώς θα μπορούσατε να δείτε τον Θεό να παρουσιάζεται αυτοπροσώπως, δεδομένου του πόσο αφόρητα διεφθαρμένοι είστε. Επίσης, ποτέ σας δεν σκεφτήκατε πώς θα μπορούσε να κατέλθει ο ίδιος ο Θεός σ' έναν τόπο εθνικών. Οφείλει να κατέλθει στο Όρος Σινά ή στο Όρος των Ελαιών και να εμφανιστεί στους Ισραηλίτες. Οι εθνικοί (δηλαδή, οι λαοί εκτός του Ισραήλ) δεν είναι όλοι τα αντικείμενα της απέχθειας Του; Πώς θα μπορούσε Εκείνος να εργαστεί προσωπικά ανάμεσά τους; Όλα αυτά είναι βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις, τις οποίες έχετε αναπτύξει με την πάροδο πολλών ετών. Ο σκοπός της κατάκτησής σας σήμερα, είναι να διαλυθούν αυτές οι αντιλήψεις σας. Ως εκ τούτου, έχετε δει τον Θεό να εμφανίζεται ο ίδιος ανάμεσά σας, όχι στο Όρος Σινά ή στο Όρος των Ελαιών, αλλά ανάμεσα σε ανθρώπους που δεν είχε ποτέ καθοδηγήσει στο παρελθόν.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (3)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
18. Αφότου ο Θεός πραγματοποίησε δύο στάδια του έργο Του στο Ισραήλ, οι Ισραηλίτες, καθώς και όλοι οι εθνικοί, υιοθέτησαν την εξής αντίληψη: Παρόλο που είναι αλήθεια ότι ο Θεός είναι ο δημιουργός των πάντων, είναι πρόθυμος να είναι μόνο ο Θεός των Ισραηλιτών, όχι ο Θεός των εθνικών. Οι Ισραηλίτες πιστεύουν το εξής: Ο Θεός μπορεί να είναι μόνο ο Θεός μας, όχι ο Θεός εσάς των εθνικών, κι επειδή δεν έχετε φόβο του Ιεχωβά, ο Ιεχωβά -ο Θεός μας- σας απεχθάνεται. Οι Ιουδαίοι πιστεύουν, περαιτέρω, το εξής: Ο Κύριος Ιησούς πήρε τη δική μας μορφή, τη μορφή των Ιουδαίων, και είναι ένας Θεός που φέρει το σημάδι των Ιουδαίων. Ο Θεός εργάζεται ανάμεσά μας. Η εικόνα του Θεού και η δική μας είναι παρόμοιες, η εικόνα μας είναι κοντά μ' εκείνη του Θεού. Ο Κύριος Ιησούς είναι ο Βασιλέας μας, ο Βασιλέας των Ιουδαίων, δεν αξίζει στους εθνικούς να λάβουν μια τόσο μεγάλη σωτηρία. Ο Κύριος Ιησούς είναι η θυσία εξιλέωσης των αμαρτιών για εμάς, τους Ιουδαίους. Απλώς και μόνο βάσει αυτών των δύο σταδίων του έργου, οι Ισραηλίτες και οι Ιουδαίοι διαμόρφωσαν τόσες πολλές αντιλήψεις. Με αυταρχικό τρόπο διεκδικούν τον Θεό για τον εαυτό τους, και δεν επιτρέπουν ο Θεός να είναι επίσης ο Θεός των εθνικών. Εξ αυτού, ο Θεός έγινε ένα κενό στην καρδιά των εθνικών. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όλοι έμαθαν να πιστεύουν ότι ο Θεός δεν θέλει να είναι ο Θεός των εθνικών και ότι Του αρέσουν μόνο οι Ισραηλίτες - ο εκλεκτός λαός Του - και οι Ιουδαίοι, ειδικά οι μαθητές που Τον ακολούθησαν. Δεν γνωρίζεις ότι το έργο που έκαναν ο Ιεχωβά και ο Ιησούς ήταν για την επιβίωση όλης της ανθρωπότητας; Αναγνωρίζεις ότι ο Θεός είναι ο Θεός όλων εσάς που γεννηθήκατε εκτός του Ισραήλ; Δεν είναι ο Θεός εδώ, ανάμεσά σας, σήμερα; Δεν μπορεί να είναι όνειρο, σωστά; Δεν αποδέχεστε αυτήν την πραγματικότητα; Δεν τολμάτε να το πιστεύετε ή να το σκέφτεστε. Ανεξαρτήτως του πώς το βλέπετε, δεν είναι ο Θεός εδώ, ανάμεσά σας; Φοβάστε ακόμα να πιστέψετε αυτά τα λόγια; Από τώρα και στο εξής, δεν είναι όλοι οι κατακτημένοι και όλοι όσοι θέλουν να είναι ακόλουθοι του Θεού ο εκλεκτός Του λαός; Δεν είστε όλοι εσείς, οι ακόλουθοι του σήμερα, ο εκλεκτός λαός έξω από το Ισραήλ; Η θέση σας δεν είναι η ίδια με αυτή των Ισραηλιτών; Όλα αυτά δεν είναι τα όσα θα πρέπει να αναγνωρίσετε; Αυτός δεν είναι ο στόχος του έργου της κατάκτησής σας; Από τη στιγμή που μπορείτε να δείτε τον Θεό, Εκείνος θα είναι ο Θεός σας για πάντα, από την αρχή και στο μέλλον. Δεν θα σας εγκαταλείψει, εφόσον όλοι σας είστε διατεθειμένοι να Τον ακολουθήσετε και να Του είστε αφοσιωμένοι, υπάκουες δημιουργίες.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (3)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
19. Τι σημαίνει να οδηγείται κανείς στην τελείωση; Τι σημαίνει να έχει κατακτηθεί; Ποια κριτήρια πρέπει να πληροί κανείς, προκειμένου να κατακτηθεί; Και ποια κριτήρια πρέπει να πληροί κανείς, προκειμένου να οδηγηθεί στην τελείωση; Η κατάκτηση και η τελείωση εξυπηρετούν και τα δύο τον σκοπό της κατεργασίας του ανθρώπου, ούτως ώστε αυτός να επιστρέψει στην αρχική του εικόνα και να απελευθερωθεί από τη διεφθαρμένη σατανική διάθεση του και την επιρροή του Σατανά. Η κατάκτηση λαμβάνει χώρα στην αρχή της διαδικασίας της κατεργασίας του ανθρώπου, δηλαδή είναι το πρώτο στάδιο του έργου. Η τελείωση είναι το δεύτερο στάδιο ή το καταληκτικό έργο. Κάθε ανθρώπινο ον οφείλει να περάσει από το στάδιο της κατάκτησης, διαφορετικά δεν θα μπορέσει να γνωρίσει τον Θεό και δεν θα ξέρει ότι υπάρχει Θεός, δηλαδή, δεν θα μπορεί να αναγνωρίσει τον Θεό. Αν κάποιος δεν αναγνωρίζει τον Θεό, τότε θα του είναι αδύνατον να οδηγηθεί στην ολοκλήρωση από τον Θεό, επειδή δεν θα πληροί τα κριτήρια γι' αυτήν την ολοκλήρωση. Αν δεν αναγνωρίζεις καν τον Θεό, πώς θα μπορέσεις να Τον γνωρίσεις; Και πώς θα Τον αναζητήσεις; Δεν θα μπορείς, επίσης, να γίνεις μάρτυρας για Εκείνον, πόσο μάλλον να έχεις μια πίστη που να Τον ικανοποιεί. Συνεπώς, όποιος θέλει να φτάσει στην ολοκλήρωση, το πρώτο στάδιο θα είναι να περάσει πρώτα από το έργο της κατάκτησης. Αυτή είναι η πρώτη προϋπόθεση. Όμως, είτε πρόκειται για την κατάκτηση είτε για την τελείωση, και τα δύο έχουν ως στόχο την κατεργασία του ανθρώπου και την αλλαγή του, και καθένα από τα δύο αποτελεί ένα στοιχείου του έργου για τη διαχείριση του ανθρώπου. Αυτά τα δύο στάδια είναι απαραίτητα για τη μετατροπή του οποιουδήποτε σε ένα ολοκληρωμένο άτομο· κανένα στάδιο δεν μπορεί να παραληφθεί. Είναι αλήθεια ότι το «να κατακτηθείς» δεν ακούγεται ωραία, όμως στην πραγματικότητα, η κατάκτηση ενός ατόμου είναι η διαδικασία της αλλαγής του. Αφότου κατακτηθείς, μπορεί να μην έχεις απαλλαχτεί πλήρως από τη διεφθαρμένη διάθεσή σου, όμως θα την έχεις γνωρίσει. Μέσα από το έργο της κατάκτησης θα γνωρίσεις την άθλια ανθρώπινη φύση σου, καθώς και το πόση ανυπακοή επιδεικνύεις. Παρόλο που δεν θα είσαι ικανός να τα απορρίψεις ή να τα αλλάξεις, εντός της σύντομης χρονικής περιόδου του έργου της κατάκτησης, τουλάχιστον θα τα γνωρίσεις. Αυτό θα θέσει τα θεμέλια της τελείωσής σου. Οπότε, η κατάκτηση και η τελείωση γίνονται και οι δύο με σκοπό την αλλαγή του ανθρώπου, γίνονται για να απαλλαχτεί ο άνθρωπος από τη διεφθαρμένη σατανική του διάθεση, ώστε να μπορέσει να δώσει πλήρως τον εαυτό του στον Θεό. Η κατάκτηση είναι το πρώτο βήμα για την αλλαγή της ανθρώπινης διάθεσης, καθώς και το πρώτο βήμα για να δώσει ο άνθρωπος πλήρως τον εαυτό του στον Θεό, είναι ένα βήμα πιο χαμηλά από την τελείωση. Η διάθεση της ζωής ενός κατακτημένου ατόμου αλλάζει κατά πολύ λιγότερο, απ' ότι ενός ατόμου που έχει οδηγηθεί στην τελείωση. Το να κατακτηθείς και το να τελειωθείς είναι δύο πράγματα εννοιολογικά διαφορετικά μεταξύ τους, επειδή είναι διαφορετικές φάσεις του έργου και επειδή διατηρούν τους ανθρώπους σε διαφορετικά πρότυπα· η κατάκτηση τούς διατηρεί σε χαμηλότερα πρότυπα και η τελείωση σε υψηλότερα. Όσοι έχουν οδηγηθεί στην τελείωση είναι δίκαιοι άνθρωποι, άνθρωποι που έχουν γίνει άγιοι και αγνοί· αποτελούν την αποκρυστάλλωση του έργου της διαχείρισης της ανθρωπότητας ή τελικά προϊόντα. Παρόλο που δεν είναι άμεμπτοι, είναι άνθρωποι που αναζητούν να ζήσουν μια ζωή γεμάτη νόημα. Τι γίνεται, όμως, με τους κατακτημένους; Αυτοί μόνο στα λόγια αναγνωρίζουν την ύπαρξη του Θεού· αναγνωρίζουν ότι ο ίδιος ο Θεός έχει ενσαρκωθεί, ότι ο Λόγος εμφανίζεται μέσα από τη σάρκα και ότι ο Θεός έχει έρθει στη γη για να κάνει το έργο της κρίσεως και της παίδευσης. Επίσης, αναγνωρίζουν ότι η κρίση και η παίδευση του Θεού, καθώς και η πάταξη και ο εξευγενισμός είναι όλα επωφελή για τον άνθρωπο. Αυτό σημαίνει ότι μόλις κι έχουν αρχίσει να παίρνουν ανθρώπινη μορφή και να έχουν κάποια κατανόηση για τη ζωή, αλλά ακόμα πολύ ομιχλώδη. Με άλλα λόγια, μόλις που αρχίζουν να κατέχουν ανθρώπινη φύση. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της κατάκτησης. Όταν οι άνθρωποι βαδίζουν το μονοπάτι της τελείωσης, η παλιά τους διάθεση είναι δυνατόν να αλλάξει. Επιπροσθέτως, η ζωή τους συνεχίζει να εξελίσσεται και εισέρχονται σταδιακά όλο και πιο βαθιά στην αλήθεια. Έχουν την ικανότητα να απεχθάνονται τον κόσμο και όλους εκείνους που δεν επιδιώκουν την αλήθεια. Απεχθάνονται ειδικά τους ίδιους τους εαυτούς τους, αλλά ακόμα περισσότερο, γνωρίζουν ξεκάθαρα τους εαυτούς τους. Είναι πρόθυμοι να ζήσουν με βάση την αλήθεια και θέτουν ως στόχο τους την επιδίωξη της αλήθειας. Δεν είναι πρόθυμοι να ζήσουν με τις σκέψεις που παράγει το ίδιο τους το μυαλό και νιώθουν απέχθεια για την αυταρέσκεια, την έπαρση και την υπεροψία του ανθρώπου. Ομιλούν με μια έντονη αίσθηση της ευπρέπειας, χειρίζονται τα όποια θέματα με διάκριση, κατέχουν σοφία και είναι πιστά υπάκουοι στον Θεό. Αν βιώσουν μια περίπτωση παίδευσης και κρίσης, όχι μόνο δεν καθίστανται παθητικοί και αδύναμοι, αλλά αντιθέτως είναι ευγνώμονες. Δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς την παίδευση και την κρίση του Θεού· μέσα από αυτά τα στοιχεία μπορούν και έχουν την προστασία Του. Δεν επιδιώκουν μια πίστη ειρήνης και χαράς ή αναζήτησης του άρτου του επιούσιου. Ούτε και κυνηγάνε τις προσωρινές σαρκικές απολαύσεις. Αυτά χαρακτηρίζουν εκείνους που έχουν οδηγηθεί στην τελείωση.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (4)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
20. Λες ότι αναγνωρίζεις τον ενσαρκωμένο Θεό και ότι αναγνωρίζεις τον Λόγο που εμφανίζεται μέσα από τη σάρκα, όμως κάνεις κάποια πράγματα πίσω από την πλάτη Του και δεν ενεργείς με τον τρόπο που Εκείνος περιμένει από εσένα, ενώ δεν Τον σέβεσαι. Είναι αυτή αναγνώριση του Θεού; Αναγνωρίζεις τα όσα Εκείνος λέει, αλλά αρνείσαι να κάνεις πράξη ακόμα κι εκείνα που μπορείς να κάνεις, ενώ δεν συμμορφώνεσαι με την οδό Του. Είναι αυτή αναγνώριση; Τον αναγνωρίζεις, αλλά το μόνο που σκέφτεσαι είναι πώς να φυλάγεσαι από Εκείνον, χωρίς ποτέ να έχεις φόβο Θεού. Αν έχεις δει και έχεις αναγνωρίσει το έργο Του και γνωρίζεις ότι είναι Θεός, αλλά παραμένεις αδιάφορος και εντελώς αμετάβλητος, τότε είσαι ακόμα ένα μη κατακτημένο άτομο.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (4)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
21. Ένα κατακτημένο άτομο πρέπει να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του. Θέλει να εισέλθει και να φτάσει σε υψηλότερες αλήθειες, παρόλο που δεν είναι ακόμα ικανός για κάτι τέτοιο. Το γεγονός ότι οι πράξεις του είναι δεσμευμένες και περιορισμένες οφείλεται μόνο στο ότι έχει περιορισμούς σε αυτά που μπορεί να εισπράξει. Όμως, πρέπει να κάνει τουλάχιστον ό,τι περνάει από το χέρι του, σύμφωνα με τις ικανότητές του. Αν μπορέσεις να κάνεις αυτά τα πράγματα, αυτό θα οφείλεται στο έργο της κατάκτησης. Ας υποθέσουμε ότι λες, «δεδομένου ότι Εκείνος μπορεί να εκφέρει τόσα πολλά λόγια που ο άνθρωπος δεν μπορεί, αν δεν είναι ο Θεός, τότε ποιος είναι;» Το ότι έχεις αυτού του είδους το σκεπτικό δεν σημαίνει κι ότι αναγνωρίζεις τον Θεό. Αν αναγνωρίζεις τον Θεό, θα πρέπει να το δείχνεις μέσα από τις ενέργειές σου. Είσαι επικεφαλής μιας εκκλησίας, αλλά δεν μπορείς να αποδώσεις δικαιοσύνη, εποφθαλμιάς τα χρήματα της εκκλησίας και συνεχώς τα διοχετεύεις στην τσέπη σου. Είναι αυτή αναγνώριση ότι υπάρχει Θεός; Ο Θεός είναι παντοδύναμος και πρέπει να έχεις φόβο Αυτού. Πώς μπορείς να μη φοβάσαι, αν αναγνωρίζεις πραγματικά ότι υπάρχει Θεός; Πώς μπορεί να έχεις κάνει τόσο ποταπά πράγματα; Μπορεί αυτή να αποκαλείται πίστη; Τον αναγνωρίζεις πραγματικά; Είναι ο Θεός αυτό στο οποίο πιστεύεις; Αυτό στο οποίο πιστεύεις είναι ένας αόριστος Θεός, γι' αυτό δεν φοβάσαι! Εκείνοι που αναγνωρίζουν πραγματικά και γνωρίζουν τον Θεό έχουν τον φόβο Του και φοβούνται να κάνουν οτιδήποτε Του αντιτίθεται ή δεν συμβαδίζει με τη συνείδησή τους. Ειδικότερα, φοβούνται να κάνουν οτιδήποτε γνωρίζουν ότι αντιβαίνει στο θέλημα του Θεού. Μόνο αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως αναγνώριση της ύπαρξης του Θεού. Τι θα πρέπει να κάνεις όταν οι γονείς σου σε αποτρέπουν από το να πιστεύεις στον Θεό; Πώς θα πρέπει να αγαπάς τον Θεό όταν ο άντρας σου, οποίος δεν πιστεύει, σου φέρεται καλά; Και πώς θα πρέπει να αγαπάς τον Θεό όταν οι αδελφοί και οι αδελφές σου σε απεχθάνονται; Αν Τον αναγνωρίζεις, τότε θα ενέργειες καταλλήλως και θα βιώνεις της πραγματικότητα σε όλες αυτές τις καταστάσεις. Αν οι ενέργειές σου δεν αποτελούν χειροπιαστή απόδειξη, και απλώς λες ότι αναγνωρίζεις την ύπαρξη του Θεού, τότε είσαι απλώς ένας φαφλατάς! Λες ότι πιστεύεις σ' Εκείνον και ότι Τον αναγνωρίζεις. Όμως, με ποιον τρόπο Τον αναγνωρίζεις; Με ποιον τρόπο πιστεύεις σ' Εκείνον; Τον σέβεσαι; Έχεις φόβο Θεού; Τον αγαπάς βαθιά μέσα σου; Όταν είσαι δυστυχισμένος και δεν έχεις κανέναν να στηριχθείς, νιώθεις ότι πρέπει να αγαπάς τον Θεό, και μετά ξεχνάς τα πάντα. Αυτό δεν είναι αγάπη για τον Θεό ή πίστη στον Θεό! Τι είναι αυτό που θέλει ο Θεός, εν τέλει, να επιτύχει ο άνθρωπος; Όλες οι καταστάσεις που ανέφερα, όπως η σκέψη ότι είσαι σπουδαίος, η αίσθηση ότι μπορείς να τα πιάνεις γρήγορα, να ελέγχεις τους άλλους, να κοιτάς αφ' υψηλού τους άλλους, να κρίνεις τους άλλους βάσει της εμφάνισής τους, να εκφοβίζεις τίμιους ανθρώπους, να εποφθαλμιάς τα χρήματα της εκκλησίας και ούτω καθεξής - αυτό που πρέπει να φανεί σ' εσένα, αφότου κατακτηθείς, είναι ότι έχεις απαλλαχτεί από ένας μέρος αυτών των διεφθαρμένων σατανικών διαθέσεων.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (4)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
22. Το έργο της κατάκτησης που γίνεται σε εσάς έχει βαθύτατη σημασία. Πρώτον, ο σκοπός αυτού του έργου είναι να οδηγήσει στην τελείωση μια ομάδα ανθρώπων, δηλαδή, να τους οδηγήσει στην τελείωση δημιουργώντας μια ομάδα νικητών, ως την πρώτη ομάδα ανθρώπων που έχουν φτάσει στην τελείωση, δηλαδή τους πρώτους καρπούς. Δεύτερον, είναι να επιτρέψει στα δημιουργημένα πλάσματα να απολαύσουν την αγάπη του Θεού, να λάβουν τη σπουδαιότερη σωτηρία του Θεού και να λάβουν την πλήρη σωτηρία του Θεού, να επιτρέψει στον άνθρωπο να απολαύσει, όχι μόνο έλεος, αγάπη και τρυφερότητα, αλλά, πάνω απ' όλα, παίδευση και κρίση. Από τη δημιουργία του κόσμου μέχρι σήμερα, όλα όσα έχει κάνει ο Θεός μέσα από το έργο Του είναι αγάπη, χωρίς κανένα μίσος για τον άνθρωπο. Ακόμα και η παίδευση και η κρίση που έχετε δει, είναι επίσης αγάπη, μια πιο αληθινή και πιο πραγματική αγάπη, μια αγάπη που οδηγεί τον άνθρωπο στη σωστή οδό της ανθρώπινης ζωής. Τρίτον, είναι να γίνει μάρτυρας ενώπιον του Σατανά. Τέταρτον, είναι να θέσει τα θεμέλια για τη διάδοση του μελλοντικού ευαγγελικού έργου. Όλο το έργο που έχει κάνει αποσκοπεί να οδηγήσει τους ανθρώπους στη σωστή οδό της ανθρώπινης ζωής, ώστε να μπορούν να έχουν την κανονική ζωή του ανθρώπινου είδους, επειδή ο άνθρωπος δεν γνωρίζει πώς να ζήσει τη ζωή του. Χωρίς μια τέτοια καθοδήγηση, το μόνο που θα μπορέσεις να κάνεις θα είναι να ζεις μια κενή ζωή, μια άχρηστη και χωρίς νόημα ζωή, και δεν θα γνωρίζεις καθόλου πώς να είσαι ένα φυσιολογικό άτομο. Αυτή είναι η βαθύτερη σημασία της κατάκτησης του ανθρώπου.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (4)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
23. Όλοι σας ζείτε σε έναν τόπο αμαρτίας και ακολασίας· είστε όλοι ακόλαστοι και αμαρτωλοί. Σήμερα, όχι μόνο μπορείτε να δείτε τον Θεό, αλλά, πάνω απ' όλα, έχετε λάβει παίδευση και κρίση, έχετε λάβει τόσο βαθιά σωτηρία, δηλαδή, έχετε λάβει τη μέγιστη αγάπη του Θεού. Όλα όσα Εκείνος κάνει είναι πραγματική αγάπη για εσάς. Εκείνος δεν έχει καμία κακή πρόθεση. Σας κρίνει λόγω των αμαρτιών σας, ώστε να μπορέσετε να εξετάσετε τον εαυτό σας και να λάβετε αυτήν τη φοβερή σωτηρία. Όλα αυτά γίνονται για να κατεργαστεί τον άνθρωπο. Από την αρχή μέχρι το τέλος, ο Θεός κάνει τα μέγιστα για να σώσει τον άνθρωπο, και σε καμία περίπτωση δεν είναι πρόθυμος να καταστρέψει ολοσχερώς τους ανθρώπους που Εκείνος δημιούργησε με τα ίδια Του τα χέρια. Τώρα έχει έρθει ανάμεσά σας για να κάνει έργο· δεν αποτελεί αυτό ακόμα μεγαλύτερη σωτηρία; Αν σας μισούσε, θα έκανε ένα έργο τέτοιου μεγέθους για να σας καθοδηγήσει προσωπικά; Γιατί να υποφέρει τόσο; Ο Θεός δεν σας μισεί ούτε έχει κακές προθέσεις απέναντί σας. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η αγάπη του Θεού είναι η πιο αληθινή αγάπη. Μόνο λόγω της ανυπακοής των ανθρώπων, πρέπει Εκείνος να τους σώσει μέσω της κρίσης· διαφορετικά, δεν θα σώζονταν. Καθότι δεν γνωρίζετε πώς να ζήσετε τη ζωή σας ή πώς να ζείτε, και ζείτε σε αυτόν τον ακόλαστο και αμαρτωλό τόπο και είστε ακόλαστοι και αισχροί διάβολοι, Εκείνος δεν αντέχει να σας αφήσει να γίνεται ακόμα πιο διεφθαρμένοι, αλλά και ούτε αντέχει να σας βλέπει να ζείτε σε ένα βρομερό τόπο σαν κι αυτόν, όπου ο Σατανάς σας ποδοπατά κατά βούληση ή να σάς αφήνει να πέσετε στον Άδη. Το μόνο που θέλει Εκείνος είναι να αποκτήσει αυτήν την ομάδα από εσάς και να σας σώσει τελείως. Αυτός είναι ο βασικός σκοπός για τον οποίον επιτελεί το έργο της κατάκτησης σε εσάς· είναι μόνο για τη σωτηρία.
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (4)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»
24. Αν δεν μπορείς να δεις ότι όλα όσα γίνονται επάνω σου είναι αγάπη και σωτηρία, αν νομίζεις ότι είναι απλώς μια μέθοδος, ένας τρόπος βασανισμού του ανθρώπου και κάτι αναξιόπιστο, τότε μπορείς κάλλιστα να επιστρέψεις στον κόσμο σου και να υποφέρεις από τους πόνους και τις κακουχίες! Αν είσαι πρόθυμος να ακολουθήσεις αυτό το ρεύμα και να απολαύσεις αυτήν την κρίση και αυτήν την τεράστια λύτρωση, να απολαύσεις όλη αυτήν την ευλογία, η οποία δεν μπορεί να βρεθεί οπουδήποτε στον κόσμο των ανθρώπων, και να απολαύσεις αυτήν την αγάπη, τότε να παραμείνεις υποταγμένος σε αυτό το ρεύμα για να αποδεχθείς το έργο της κατάκτησης, ώστε να φτάσεις στην τελείωση. Παρόλο που τώρα υποφέρεις από τον πόνο και τον εξευγενισμό λόγω της κρίσης, αυτός ο πόνος είναι πολύτιμος και γεμάτος νόημα. Αν και η παίδευση και η κρίση αποτελούν εξευγενισμό και ανηλεείς αποκαλύψεις στον άνθρωπο, γίνονται για να τον τιμωρήσουν για τις αμαρτίες του και να τιμωρήσουν τη σάρκα του, κανένα κομμάτι αυτού του έργου δεν προορίζεται για να καταδικάσει και να εξοντώσει τη σάρκα του. Οι βαριές αποκαλύψεις του λόγου αποσκοπούν όλες να σε οδηγήσουν στο σωστό μονοπάτι. Έχετε βιώσει προσωπικά τόσο πολύ από αυτό το έργο και, είναι ξεκάθαρο, ότι δεν σας έχει οδηγήσει σε κάποιο κακό μονοπάτι! Όλα αυτά γίνονται για να μπορέσετε να βιώσετε μια κανονική ανθρώπινη φύση, όλα αυτά είναι πράγματα τα οποία η κανονική ανθρώπινη φύση σας μπορεί να πετύχει. Κάθε στάδιο αυτού του έργου γίνεται βάσει των αναγκών σου, σύμφωνα με τις αδυναμίες σου και σύμφωνα με το πραγματικό ανάστημά σου, και κανένα αφόρητο βάρος δεν σας επιβάλλεται. Παρόλο που δεν μπορείς να το δεις αυτό ξεκάθαρα τώρα και νιώθεις ότι είμαι σκληρός μαζί σου, παρόλο που σκέφτεσαι συνεχώς ότι ο λόγος που σε παιδεύω και σε κρίνω καθημερινά και σε επιπλήττω καθημερινά είναι επειδή σε μισώ, και παρόλο που αυτό που λαμβάνεις είναι παίδευση και κρίση, στην πραγματικότητα είναι όλα αγάπη για εσένα, αλλά και μεγάλη προστασία για εσένα. Αν δεν μπορείς να αντιληφθείς το βαθύτερο νόημα αυτού του έργου, τότε απλώς δεν υπάρχει καμία περίπτωση για εσένα να συνεχίσεις την εμπειρία σου. Πρέπει να νιώσεις ασφάλεια για μια τέτοιου είδους σωτηρία. Μην αρνείσαι να συνέλθεις. Εφόσον έχεις φτάσει μέχρι εδώ, θα πρέπει να βλέπεις ξεκάθαρα τη σημασία αυτού του έργου της κατάκτησης. Δεν θα πρέπει να έχεις πλέον τέτοιου είδους απόψεις!
από «Η εσωτερική αλήθεια του έργου της κατάκτησης (4)» στο βιβλίο «Ο Λόγος Ενσαρκώνεται»